onsdag 11 mars 2015

Lässtatus + coming up

Here we go again, känner jag lite när jag börjar det här inlägget. Är det inte lite väl ofta kanske som jag skriver ett inlägg - mest för mig själv - för att gå igenom saker angående bloggen för att få det klarare, svart på vitt?
 
Hursomhelst, så tänker jag göra det igen. Läsningen går trögt, recensionsskrivandet ännu värre och rec-exen landar hos mig fortare än jag hinner blinka. Det är ju allt mitt eget fel, om jag gör något åt saken för det? Nej. Men nu ska det bli veckan då ni ska få inlägg på inlägg för att jag ska få det undan, och veckan då jag ska läsa slut minst en tjock bok. Så ska det bli.
 
Vet ni varför jag ska göra det just denna vecka? För att jag har PRAO. Alltså inga läxor! *woop* Bloggen tänkte jag därför får bli min läxa, och böcker. Jag praoar alltså på förskolan här i byn i en vecka, och alla barnen har varit så söta alla tre dagar jag varit där! Själv var jag lite stel, men är där med en vän så det gör saker kanske lite mindre hemska haha ...
 
Hursomhelst.
 
Just nu läser jag väll mest i Harry potter och fången från Azkaban av J.K.Rowling, omläsning, ja, på 700 sidor, ja. När jag har ... *räknar* ... 16 st olästa rec-ex. Men det var faktiskt färre än jag väntat mig! Dessutom är 6 av dem typ oefterfrågade, så det så ... Hursomhelst, så går det trögt i ..flammande bägaren. Jag har kommit runt 200 sidor och vill inte läsa något annat, men känner ändå inte riktigt det där suget. För känns som om jag kan hela helt utantill? Trots att det är typ tre år sedan jag läste? (4 tillochmed?) Nåja, men jag tycker om den för det.
 
Ja och just det! Across the Universe av Beth Revis läser jag lite smått i också. Men det om något går trögt. Men jag är före med fem böcker i mitt Goodreads-mål, så är okej iallafall.
 
Recensioner väntar ... fem böcker på. Varav endast en är ett rec-ex.
 
Nu känner jag att det här inte riktigt hjälper mig att ta tag i saker? Det får mig mer att inse att det int är så farligt som jag tänkt. Men recensioner ska skrivas hejvilt denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar