lördag 12 september 2015

Det ena och det andra

Halloj vänner!

Nu kommer här ett lite blandat inlägg med viktiga saker jag vill babbla om.

Först vill jag nämna I Regnets #fallintofantasy15 som drar igång idag. Det är alltså ett/en (?!?) läs-a-lot som pågår i fem dagar, dvs tills onsdag midnatt. Temat är fantasy/dystopier/sci-fi etc och jag tänker delta, som de som följer bloggens instagram antagligen vet. För 1. jag är sugen på fantasy just nu 2. min läsning behöver lite pepp och 3. nästa vecka är prao-vecka dvs INGA LÄXOR.

Jag kommer välja bland dessa:
Bild från bloggens instagram @theworldilivein_books
Grej två är att Christin Ljungqvists (som skrivit Kaninhjärta, Fågelbarn och Rävsång) blogg firar 1000 inlägg med en utlottning av tio ex av en Fågelbarn-pocket. Jag har ju bara läst Kaninhjärta än så länge så deltar absolut. Gör det ni med! Här finns tävlingsinlägget.

Grej tre är en boktrailer! Till ingen mindre än Lisa Bjärbs nya bok Djupa ro. Åh är så obeskrivligt pepp! Kolla vetja:
Och slutligen finns det äntligen en trailer till filmatiseringen av Den femte vågen av Rick Yancey som har premiär i januari 2016. Det ser fantastiskt ut!
Det var dagens länkkärlek. Nu ska jag skriva lite andra blogginlägg och sedan läsa Röd drottning!

Hur tycker ni Djupa ro och The 5th wave verkar? Dagens planer? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar