söndag 27 december 2015

Liten uppdatering och Goodreads-målet 2015

Hej på er!

Nu antar jag att allt juligt har hunnit lugna ner sig något och att ni kanske inte är lika matkomade som ni kanske var på torsdag ;-D. Här är faktiskt inte julen riktigt över än - eller ja, stressen har lagt sig. Men ännu idag ska vi på någon sorts julmiddag och granen är absolut inte utslängd.
Bild via Google
Alltså - jag ÄLSKAR att ha jullov! Så mysigt. Jag går och lägger mig sent och stiger upp sent ... okej, ärligt talat inte de bästa grejerna. Nej utan JAG FÅR KOLLA SERIER dagarna i enda! Typ. Jag och Olivia (min lillasyster, om någon missat) fick Game of Thrones season 2 i julklapp och har snart sett slut den ... SÅ BRA?!?!?!?!? SPOILER GoT SÄSONG 2: Hatar Theon för tillfället. Lite mindre efter slutet på förra avsnittet, men still very much. Så himla feg person?? SLUT PÅ SPOILER. Så har vi tagit upp Pretty Little Liars-tittandet och fortsatt med Vampire Diaries. Livet ler :-). Men nu var det inte det jag skulle prata om - hur har NI det?

Nej utan huvudgrejen med det här inlägget är alltså: JAG HAR KLARAT MITT GOODREADS-MÅL 2015!!! Jag klarade alltså mitt mål på 50 böcker redan i slutet av augusti men det var så tidigt så jag tyckte att jag kunde höja det genast. Det var en bra idé att inte höja det alltför mycket och ta mig vatten över huvudet ... 70 böcker blev visst precis perfekt och det målet uppnåddes alltså då jag den 25 läste *lyssnade* ut två adventsböcker - God jul, Lilla lök och Skorstensjul. De är förövrigt himla bra båda två, men tror jag skriver mer om det senare.
Jag har tre böcker på hälft för tillfället och hoppas avsluta åtminstone två av dem innan året är slut. Böckerna är alltså Dash & Lilys utmaningsbok, Tredje principen och Sommarboken. Tredje principen har jag inte kommit så långt med så den tvivlar jag på att hinna med, men försöka kan man ... Hur går det med ert Goodreads-mål?

1 kommentar:

  1. Här hos mig har det mesta av julrushen lagt sig, men granen och tomtarna får stå kvar! Haha, ja, jag lägger mig också jätte sent om kvällarna och stiger upp vid typ elva. (Ehhh) Försökte gå upp vid nio idag, det gick sådär. Det är skönt med lov, men man längtar ändå liiite till skolan. När man väl är i skolan så är det precis tvärtom ... Haha.

    WOW, grattis till hela 70 lästa böcker! Jag ligger för stunden på 35, dvs hälften av ditt antal. Heeh! Men läsningen har varit ganska seg det här året :/ usch! Har i alla fall klarat läsutmaningen och fått en lott. Det var en av grejerna som jag ville lyckas med i år :)

    // kram! :D <3

    SvaraRadera