måndag 16 januari 2017

Ett sådant där planeringsinlägg

För att that's apparently vad jag gör när jag inte har tid för annat.

HEJ!!

Längesen sist. Alltså verkligen, om det är någon som är dålig på att hålla bloggandet strukturerat är det väll ändå jag ..! Men NU! Kanske det blir ändring! En vet dock aldrig. Tänkte iallafall nu lite snabbt slänga in en lista på inläggen jag har i huvudet men inte nedskrivna, som ska komma någongång en vet inte när. Borde verkligen sova redan men fick en soundtracket till Fantastic Beasts and Where to Find them på vinyl idag är en ju tvungen att lyssna på det åtminstone en gång. (SÅ BRAAAAA)

Men, detta ska komma! Snart. Hoppas jag. Borde tänka ut någon form av belöning så att jag blir peppad ..:
  • Recension på Stanna av Flora Wiström. Känner att denna varit med i ex antal planeringar redan ... men det tar så himla mycket emot att skriva något om den gud! Vet typ inte ens varför men ja.
  • Tror jag tänkt helt fel som tänkt att jag måste få de jobbiga recensionerna undan, de ENKLASTE borde jag ju satsa på att skriva först! Ex. Den sovande och sländan av Neil Gaiman & Chris Riddell. Tänker mig åtminstone den som inte superjobbig ... sen kan ju skrivkrampen hända, men aja.
  • Maan alasiet tror jag också kan vara relativt lätt, pga skrivit lite om den till skolan redan ...
  • Aristotle & Dante Discover the Secrets of the Universe tror jag också kan bli lätt, pga skrev en recension på den till skolan så typ bara att översätta. Dock, så tror jag jag måste *tona ner* den lite haha.
  • Glassvärdet å du stackars bok jag typ helt gömt bort. Men SKA skriva. Bara jag talat med bokcirkeln åtminstone lite grann om den ...
  • Ingen normal står i regnet och sjunger tror jag är en trevlig rec att skriva bara jag sätter igång!
  • Glasblåsarns barn har jag inte megamycket att säga om så tänkte ta den tillsammans med andra Gripe-boken jag har, så det kommer. Bara jag läst andra, vill säga ...
  • Lina + Rymden = Tobbe tror jag heller inte är megajobbig bara jag tar tag i'en. Måste. Göra. Det.
  • Sen har jag ju fortfarande inte publicerat mina mål för 2017! Fy skäms. Men det kommer. Lovar. Snart.
  • Och veckosummeringarna ... alltså gud, har FYRA oskrivna veckor så hoppas ni ser framemot mastodontinlägg. :-)))
Och det var nog det aj thiiink. Igår fyllde jag år och det var mysigt. Sjutton. Så sjukt. Så gammalt. Nästan arton. Ändå är jag ju bara barnet? Aja, hade en fin fölsis med preinsesstårta som jag önskat <333 och caesarsallad och en massa fina gratulationer. Nu SKA jag sova. Eller först måste jag lägga på lite läppfett och sätta telefonen på laddning men sen. Godnatt skatter kom ihåg att ni är megafina och bra!!


Ja och just det - här finns ju obvi stoff för en rec-vecka så vad säger ni? Ska jag köra? Kan behöva lite hejarop isåfall, men om jag lovar måste jag ju sen. ;-DDD

3 kommentarer: