måndag 29 maj 2017

Vad jag vill läsa i sommar

Sorry not sorry för the sommarläsningscentrering. Ser framemot sommaren. Orkar ej skriva ambitiösare saker. SER FRAMEMOT SOMMAREN. Jag har förresten sommarlov redan på lördag woo! Ser SÅ MYCKET FRAMEMOT att läsa i mängder under sommaren pga 1. har läst så lite under hela det här året! (eller så mycket som nu gått av det) 2. har en massa böcker jag vill läsa och 3. har läst superlite föregående somrar!?! Ska ändra på detta nu. Tänker snitta två böcker i veckan så det så. Den här sorten får de gärna vara av:
  • fantasy - älskar fantasy på sommaren pga då kan jag sträckläsa även tjockare böcker. Är annars också megapepp på fantasy just nu pga Upptigningens brunn var fab och Drömtjuvarna som jag läser nu är fab.
  • skräck - tänker Carrie och Innan helgen är över. Ni vet ju att jag är en supernewbie vad gäller skräck men nu kanske det vänder! En kan ju hoppas.
  • någon serie - typ En ö i havet eller Systrar i jeans eller Persikosommar eller något annat mysigt.
  • en Sarah Dessen - tror faktiskt inte jag läste någon förra året FY SKÄMS. Måste råda bot på det i år. Kanske till och med läser två?
Och dessa titlar mer specifikt vill jag supergärna läsa:
  • Sovarna av Maggie Stiefvater
  • Sagoberättaren av Antonia Michaelis
  • nya PAX
  • en Harry Potter på engelska - längtar mest efter Fenixorden men what den är längst. Kanske kompromissar och läser alla?
  • Sarah Dessen - antingen Allt och lite till eller Du är aldrig ensam (ugh så klyschiga titlar ändå men så FINA böcker)
  • en omläs på typ Himlen börjar här/Du, bara/Jag ger dig solen/Jellice Road/Kanske är det allt du behöver veta
  • Cress av Marissa Meyer
  • Gudar & monster av Laini Taylor
  • Skuggsommar av Mia Öström
  • Det är dags att inte freaka ur av Stephanie Tromly
  • minst en skräck, som sagt
  • Champion av Marie Lu
  • Diabolic av S J Kincaid
  • Sedan du försvann av Morgan Matsson
  • Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins
  • Tappa greppet av Katarina von Bredow
  • Så långt vi kan följas av Susanna Martelin
Okej tänker ej lista fler pga blir bara deppig när jag ej klarar det sen. Ja och de som hinner komma ut av dessa såklart också. Nu ska jag läsa kemi. Hoppas du har en toppenkväll/dag/whaterver det är då du läser. Ja och kommentera såklart supergärna dina sommarläsningsplaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar