lördag 26 augusti 2017

Böcker jag vill läsa nuuu

La en blåbärspaj i ugnen nyss. Att baka den är typ det enda vettiga jag gjort på hela dagen - förutom läsa ut en bok och dricka te typ. Den där boken förresten: gav mig major bookhangover vet inte vad jag ska ta mig TILL pga vilken annan bok ever förutom författarens kommande bok kan Inge den sortens känslor? Känner mig helt utpumpad just nu typ. SÅN känslostorm hjälp. Okej, ej meningen att recensera boken nu.

Inläggets mening är nämligen 1. att få mig att göra något och 2. att inse att det kanske finns andra bra böcker i världen som jag vill läsa och kommer läsa och som jag kanske kommer känna lika starkt för pga har ju ändå hänt förut. Tror dock att de tinte blir någon av dessa just nu utan mer Jack av Christina Lindström pga den vände ju uppochner på mig då så kanske den kan göra det nu? Är dock pyttelite rädd för att den inte alls är så bra som jag minns och bara bleknar i jämförelse. Men okej ärligt tvivlar jag på att det skulle vara så.

Dessa böcker vill jag också läsa nu, eller nån gång, snart:
  • Den hemliga historien av Donna Tartt pga internat och människor ha blivit kära i karaktärerna i denna och jag vill också bli det. Fast samtidigt inte vet ju vad som händer då när det är slut ...
  • The Raven King av Maggie Stiefvater - The Raven Cycle är så sjukt jävla bra behöver sista delen!! Fattar ej varför B. Wahlströms ej översatt än!?
  • Finns det björkar i Sarajevo? av Christina Lindström pga blir antagligen lika knockad av den som jag blev av boken jag läste ut idag. Men den har ju inte släppts än. Så väldigt olyckligt!!
  • en bok om universum - har ett antal sådana reserverade på bibban som jag ska hämta ut snarast möjligt! Älskar att lära mig om rymden och hela universum tycker allt är så COOLT.
  • bok som är precis lika bra som den jag läste ut idag - nej, jag tänker inte nämna vid namn vilken bok jag läst, även om högst antagligen majoriteten av er fattar. Kan ju hinta: hade releasefest igår. Aja: tipsa mig med allt du har om böcker på samma nivå!! BEHÖVER för att kunna move on.
Vad vill du läsa precis nu? Och glöm ej tipsen!!

4 kommentarer:

  1. Den hemliga historien är väldigt bra :) Just nu vill jag läsa typ allt på en gång vilket är ganska frustrerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste låna den då! Litar ju på ditt omdöme :) Haha, känner igen mig - har typ så största delen av tiden ... samtidigt är det ju väldigt enkelt då, allt funkar!

      Radera
  2. vill ju också så gärna läsa the raven king men vågar inte för vill ej att en viss person ska dö. man måste ta tag i det snart. kanske när jag är lite mer känslomässigt stabil haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men usch just det ja neeeej! känner samma - men vill också SÅ mycket veta hur det går och längtar massor efter Stiefvaters språk och karaktärer

      Radera