fredag 20 oktober 2017

September-böckerna

*hahaha glömde tydligen publicera denna* September var vääärldens mest hektiska månad för mig. Förutom då det gäller bloggande och läsning. Som alltså är en direkt följd av nämnda hektiskhet - har bara läst två böcker. Vet ej när det hände senast, det är ju katastrof liksom.
~
Visheten vaknar - Elin Säfström (5/5) ** ***
Eldmärkt - Sabaa Tahir (4.5/5) ** ***
~

Antal lästa böcker: 2 st
Antal lästa sidor: 840 st (ändå bra med tanke på bokantalet ...)
*Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga författare/illustratörer: 0/2
Kvar i olästhögen: 116 st (107-2+11) (kommer ALDRIG komma till under åttio ..!)
**Övernaturliga inslag: två
Påbörjade serier: ingen
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): två!
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: noll av dessa, två andra.
Fådda/köpta böcker denna månad: köpt nio, fått två
***Lästa recensionsex: två
Lästa bibliotekslån: -
Lästa e-böcker: en
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: zerooo
Böcker som påbörjades denna månad/tidigare men inte lästes ut: Under odjurspälsen av Klara Krantz.
Månadens snyggaste:

Månadens bästa: Visheten vaknar.
Största överraskning: Ingen, båda var liksom superfterlängtade uppföljare till böcker jag älskar så är ej överraskad av att jag älskade båda.
Största besvikelse: Alltså superlite Eldmärkt då.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Bokmässa, provvecka yayy, är med i en musikteater vars övningar dragit igång, planering av konvent och sådant fortsätter och jag vet inte? Men tiden har sprungit iallafall.
Kommentar: Planeringen kommenterar jag såhär: hahahhahahha. *nämnde nio böcker* Annars är de två böckerna jag faktiskt läst rikigt bra och efterlängtade och så och bägge är ju rec-ex vilket alltid är bra. Bloggandet gick ju också sådär. Men tänker att jag kan försöka göra en come-back i oktober, vi kör på det va? (säger jag ALLTID)
Planer inför nästa månad: Tänker hålla dem modest pga vill bli överraskad: Under odjurspälsen utläst, något seriealbum (antingen Lilla Berlin eller Sagor från Kobrans tid) (eller båda) och Equilibrium. Hoppas ju verkligen att jag kommer över fem böcker, men vi får se.

Och som alltid: vad har du läst? Vad vill du läsa i oktober?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar