fredag 21 oktober 2011

Böcker böcker... och ennu mera böcker!

Älskar den här boken
Som ni nog säkert vet vid det här laget så älskar jag att läsa. Jag kan sitta hela dagar och bara läsa, läsa, läsa. De e nåt som e så underbart med att föreställa sig hur det skulle vara, på riktigt. Om de e riktigt spännande känner man spänningen själv. Om huvudpersonen är rädd är man själv rädd. Samma sak e det med sorgen. Om det e en bok jag älskar, om jag känner personen utan och innan. Då blir jag förfärligt ledsen om nån denna älskat dör.
Jag blir upprymd i en strid om motståndar laget stupar.
Jag älskar det. Fast det inte e verkligt. Tiden går också onaturligt fort om jag läser en bra bok.
Ibland lever jag mig så in i boken att jag tror att jag sett den på film.
Ett bra exempel på det är Harry Potter.
Det finns jätte många saker i böckerna som inte finns i filmerna. Och ibland om jag ser en film på nytt så säger jag "varför kommer de int nu då?" och menar saker i böckerna jag aldrig sett på film.


Just läste jag en underbar bok som heter Smaragdernas bok . Älskar den boken. Orkar inte skriva mera om den än att den är bra.
Läs den.
Just började ja läsa serien Fablehaven.
Ha bara läst ett par sidor av första boken så vågar inte säga nåt om den ännu. Nästa gång ja far till bibban ska ja nog låna andra delen i alla fall. Beror på om den e bra, förstås.



Harry Potter och fenixorden är ett bra exempel på en bok jag läst hela dagen. Inte gjort nåt annat. Läste den förra sommarlovet och älskade den. När jag läst slut den ångrade jag att jag läst på den hela dagen. Det gick ju så fort. Skulle nästan vilja läsa den ännu också. Jag tycker den e en av de bästa HP böckerna.
Vildhäxa eldprovet ska jag nog snar läsa. Fick den från barnens bokklubb.
Oj, oj vad bilderna blev suddiga när ja förstora dom.
Har just ätit pizza och ska snart fa till iso omena!:)
Härliga höstlov...
Och fint väder har vi.
KRAM
Elvira

Alla bilderna e från adlibris.com

1 kommentar:

  1. Tack för alla boktips! :)

    Visst är det bara underbart att läsa? Verkligen leva sig in, drömma sig bort!

    Jättebra skrivet och superfin blogg!
    Kram <3

    SvaraRadera