tisdag 18 december 2012

Rolig utmaning!

Denna utmaning såg jag egentligen för rätt så länge sedan... men jag har inte hunnit göra den än. Så nu när jag inte har annat att blogga om tänkte jag göra den!

Gå till din bokhylla. Till den översta hyllan, längst till höger. Räkna till din 34:e bok. Om hyllan tar slut så fortsätt till hyllan under och om du inte har 34 böcker, så börja om från ett. Ta ut boken. Fyll i formuläret här under.

Titel: Varghonans klan

Författare: Maite Carranza

Bläddra till sidan 68 och skriv första meningen på rad 13: (meningen börjar på rad tol, och fortsätter till rad fjorton, så jag skriver hela, från rad tolv) Alla var tysta, försjunkna i sina egna tankar, och utan att säga det högt gick de med på att ge Criselda all den tid hon ansåg sig behöva.
 
Sista ordet på sidan 97: hjärta.

En sak som finns på framsidan: Nån sorts spira

Tredje meningen i hela boken: Rummet låg i ett hus som doftade vedrök och kokt mjölk.

Det första ordet du såg på sidan 33: viktigare

Vad tycker du om den här boken: Från början var den nog rätt seg. Och det var så mycket beskrivningar så jag hände inte riktigt med... men det är ett tag sen jag läste den nu. Jag minns att den var bra... så jag tycker nog ni ska läsa den!:)
 
Bokugglan har gjort den här enkäten, förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar